Een 2D beurt-gebaseerd avonturenspel
Zee van Sterren is een single-player avontuur spel ontwikkeld door Sabotage Studio. In deze turn-based RPG worden spelers in een wereld gedropt die wordt geteisterd door monsters gecreëerd door een . Ze zullen twee kinderen besturen die zijn gezegend met mystieke krachten en een einde maken aan de chaos. Dit spel is beschikbaar op PC en gameconsoles.
Vergelijkbaar met Octopath Traveler of Chrono Trigger, Zee van Sterren heeft strategische gameplay die snelle denkwijze en tactieken van spelers vereist. Geïnspireerd door klassieke titels in het genre, is het ook ontworpen met pixel-art graphics en dient als een soort eerbetoon aan zijn voorgangers.
Kinderen van de Zon en Maan
Sea of Stars speelt zich af in een mystieke wereld vol met allerlei dodelijke wezens en monsterlijkheden die zijn opgeroepen door De Vleesmanipulator, een alchemist. Het verhaal volgt twee Kinderen van de Zomerzonnewende die zijn gezegend met de kracht van de Zon en Maan. Zodra ze hun gave combineren, zullen ze in staat zijn om Zonsverduisteringsmagie uit te voeren, de enige kracht die het land in dit spel kan redden.
Zo begint een avontuur door het land terwijl je de Kinderen van de Zomerzonnewende helpt hun krachten te beheersen en de wereld te redden. Het spel bevat boeiende turn-based gevechten die je in staat stellen om multi-character combos uit te voeren en een uniek vergrendelingssysteem om de bewegingen en aanvallen van vijanden te weerstaan. Ontmoet een breed scala aan personages, leer hun verhalen kennen en ga op zoektochten en ervaar meerdere verhaallijnen.
Hier zul je ook een verscheidenheid aan platformuitdagingen tegenkomen tijdens je reis die unieke manieren vereisen om ze op te lossen en te overwinnen. Met geheime doorgangen om te ontdekken en uitgestrekte paden om te verkennen, kan het verkennen verwarrend worden—vooral als je niet gewend bent aan lineair ontworpen kerkerindelingen. Ondanks dat voegt het ingewikkelde ontwerp van de kerkers een laag van uitdaging toe voor de speler, waardoor ze tevreden zijn als ze het voltooien.
Pas je aan en strategiseer
Een van de opvallende kenmerken van het spel is het turn-based gevechtsysteem. In plaats van te vertrouwen op traditionele willekeurige ontmoetingen, zijn vijanden zichtbaar in de overworld, waardoor spelers kunnen kiezen wanneer ze willen vechten. Eenmaal in de strijd vereisen de gevechtsmechanica een mix van timing, strategie en vaardigheid. Spelers kunnen combo-aanvallen ontketenen en vijandelijke aanvallen blokkeren of tegenhouden met goed getimede knopindrukken, wat een laag van interactiviteit toevoegt die vaak ontbreekt in turn-based spellen.
Het spel introduceert ook een uniek vergrendelingsdoorbrekingssysteem, waarbij spelers vijanden zorgvuldig moeten richten met de juiste elementaire aanvallen om krachtige aanvallen te onderbreken, wat diepte en uitdaging aan de gevechten toevoegt zonder nieuwkomers te overweldigen. Bovendien, om het spannender te maken, heeft de ontwikkelaar een geluk-georiënteerde strategie mini-game genaamd Wielen ontworpen als een adempauze van de ontberingen van gevechten en verkenning.
Gecreëerd door De Horlogemaker, gebruiken spelers twee Helden om de HP van de kroon van hun tegenstander tot nul te reduceren, waarbij de gokkast—tot op zekere hoogte—de uitkomst van de wedstrijd beïnvloedt. Toch komt het allemaal neer op jouw flexibiliteit en strategisch denken vaardigheden. Dit alleen in de taverne spel omvat twee modi: Casual en Kampioen. De eerste is gemakkelijker, wat beginners helpt om vertrouwd te raken met de mechanica. De laatste—aan de andere kant—geeft spelers beloningen voor het verslaan van de lokale kampioen, hoewel ze alleen een keer verkregen kunnen worden.
De Dageraad van de Equinox-update
In de recente update van het spel, de Dageraad van de Equinox, is een van de belangrijkste toevoegingen de volledige lokale co-op modus, waarmee tot drie spelers samen in het verhaal kunnen duiken. Deze modus bevat een nieuwe "Co-op Timed Hits" gevechtsfunctie, die extra strategie en timingcoördinatie voor spelers die samen verkennen met zich meebrengt. De gevechten zijn ook geüpgraded met de introductie van “Mystery Locks” die vereisen dat spelers specifieke vaardigheden van vijanden ontgrendelen bij hun eerste ontmoeting met elk type.
Dit herziene systeem zorgt er ook voor dat Combo-punten nu tussen gevechten worden overgedragen, waardoor spelers meer flexibiliteit en tactische opties hebben tijdens ontmoetingen. De proloog is ook opnieuw ontworpen, waarbij de flashbackstructuur is verwijderd. Spelers beginnen nu direct met de kindertijd van de hoofdpersonages, waardoor ze vanaf het begin in het verhaal en de vroege gevechtservaringen worden ondergedompeld. Ondertussen is er een extra cutscene, getiteld "Paden op Water", geïntroduceerd om een cruciaal verhaalmoment te verbeteren. Deze cinematografische toevoeging is ontworpen om de betrokkenheid van de speler bij de plot te verdiepen.
Bovendien, voor competitieve spelers, bevat de nieuwe Speed Runner Mode relikwie functies die specifiek zijn afgestemd op efficiënt spel. Daarnaast zijn er drie vooraf ingestelde moeilijkheidsniveaus geïntroduceerd, met nieuwe relikwieën die zijn gericht op het aanpassen van zowel het uitdagingsniveau als gebruiksgemak, wat tegemoetkomt aan verschillende voorkeuren van spelers. Zelfs de geheim-tracking papegaai relikwie heeft nu verbeterde functionaliteit om spelers te helpen bij het lokaliseren van over het hoofd geziene items en uitdagingen. Echter, hoewel het spel een nostalgisch RPG-verhaal heeft, kunnen sommige spelers het gevoel hebben dat de karakterontwikkeling niet de diepte bereikt die verwacht wordt in moderne RPG's.
Een intrigerende eerbetoon aan de klassiekers
Als je bent opgegroeid met het spelen van turn-based RPG's in die tijd en je wilt vandaag de dag een vergelijkbare ervaring hebben, zal Sea of Stars goed voldoen aan die behoefte aan nostalgie. Het ziet er geweldig uit en heeft een intrigerend verhaal met even interessante gameplay. Het is een liefdesbrief aan het RPG-genre die net zo oprecht als innovatief is, en bewijst dat sommige van de krachtigste verhalen de verhalen zijn die worden verteld door middel van pixels en turn-based gevechten.